Konsultointi keskittyy yksittäisten henkilöiden tarpeisiin, organisaation valmennuksen kartoitukseen tai puhtaasti it-työympäristön tehostamiseen. Tehostamisessa ei tarkoiteta pelkästään sitä, että revitään ihmisistä viimeisetkin irti, vaan huomioidaan ergonomia niin fyysisesti kuin henkisesti ja visuaalisesti. Tarkoitus on optimoida hyvinvointia ja ahdistusta aiheuttavilla hyperventilaatiota aiheuttavilla järjestelmillä ei sitä saada. Jokainen meistä tekee töitä eri tavoin, anna minun auttaa löytämään sinun tapasi työskennellä rennosti, tehokkaasti ja ketterästi.

Konsultointi voi usein johtaa tilanteeseen, jossa huomataan, että organisaatio tai tiimi tarvitsee valmennusta. Valmennuksessa rakennetaan kokonaisuutta ja otetaan huomioon useamman ihmisen tarvetta, kun taas konsultoinnissa pyritään huomioimaan vain yhtä yksilöä ja keskittymään enemmän pistemäisesti yhteen ongelmaan. Kannattaa aloittaa tilaamalla minulta ilmainen tunnin konsultaatio 😉

Konsultointi voi olla myös vieriopetusta, yhdessä tekemistä tai organisaation työntekijöiden haastatteluja. Viimeisin intohimo on ohjannut kohti yhteisöohjautuvuutta, mutta raudanlujasti minussa istuu it-ammattilainen. Voin auttaa sinua missä tahansa työhön liittyvässä ongelmassasi. Soita, numero sivun alareunassa.

Esimerkkiaiheita konsultointiin

  • Johtaminen – Jokainen meistä johtaa joka päivä. Toiset johtavat vain itseään, toiset myös muita ihmisiä töissä ja harrastuksissa. Johtamisen konsultoinnissa perehdytään asiakkaan johtamistilanteisiin ja niissä esiintyviin kipupisteihin.
  • Keskittyminen – Mikä häiritsee keskittymistä eniten? Kiire ja omat hiomattomat työskentelytavat. Pahin piiskaaja töissä on yleensä oma sisäinen kriitikko, jonka sanoihin työolosuhteet ja muiden ihmisten toiminta antaa lisämaustetta.
  • Ketterä työelämä – Miten nopeuttaa työelämän toimintaa, vähentää byrokratiaa ja kankeita prosesseja kuitenkaan menettämättä hallintaa ja näkyvyyttä kokonaistyöhön. Ketterät menetelmät ovat tieteenhaara, joista minulla on syvä teoreettinen ymmärrys sekä käytännön kokemusta 15 vuoden ajalta.
  • Mielen optimointi – Tietoisen läsnäolon harjoitusten tuonti jokapäiväiseen elämään ja taitojen harjaannuttaminen työelämässä. Treenin sulauttaminen osaksi päivärytmiä. Tavoitteina stressin vähentäminen, oman mielen toiminnan arviointi, elämän laadun parantaminen ja lopettaa mikrounet, kun pysähdyt (palaverit / seminaarit, joissa passiivinen kuuntelumalli)
  • Stressinhallinta – Olen kehittänyt Busy Business(wo)man-konsultaation, jossa kiireinen henkilö voi varata minulta ajan ja tulla pohtimaan omaa stressinhallinnan kykyjään. Voitte tulla myös työparina tai koko tiimin voimin. Aloitamme päivän kevyesti venytellen joogalla ja siirrymme sitten porealtaaseen stressittömään ympäristöön pohtimaan sinun arkeasi. Lopuksi saunomme ja teemme henkilökohtaisen suunnitelman kotiin viemisiksi.
  • Tietoinen läsnäolo – Miten vahvistaa keskittymistä nykyiseen työtehtävään ja opetella pois haitallisesta itseaiheutetusta keskittymishäiriöstä. Tietoisella läsnäolon harjoituksilla parannat työskentelyäsi ja se vaikuttaa positiivisesti myös vapaa-aikaasi, jolloin pystyt olemaan ilman työhuolia ja nauttimaan hetkestä.